ארכיון פוסטים עם התג "קשב וריכוז"

איך להימנע מנזיפה מהבוס? המלצות וטיפים

רציתי לשתף אתכם במשהו שמאוד מפריע לי לאחרונה. בעצם, זה תמיד הפריע לי. אבל בשבוע שעבר קיבלתי סוג של נזיפה מהבוס שלי ומאז זה לא יוצא לי מהראש..

אז אני והפרעות קשב זה סיפור שהולך אחורה הרבה זמן.. כשהייתי בבית ספר היה לי מאוד קשה לשבת בכיתה ולהקשיב. אבל ללמוד בבית לבד, יכולתי בלי בעיה. אז בלימודים הצלחתי בזכות הלמידה העצמית וכך גם באוניברסיטה. לשבת בהרצאות היה בלתי אפשרי אבל בבית, כשהכל שקט ואין הפרעות, הצלחתי ללמוד.

ואז התחלתי לעבוד.. בעבודה שהיא מול מחשב… וגיליתי שאני לא מצליחה להתמקד ולסיים את המשימות שלי. וכאן אי אפשר לקחת את העבודה הביתה… ואז הגיעה הנזיפה מהבוס שאני לא מצליחה לעמוד ביעדים ולהשלים את המשימות שלי. אני לא צריכה לתאר לכם איזו הרגשה נוראית זו.

אז התחלתי לחפש טיפים מה לעשות כדי להתגבר על העניין הזה ולעבוד יותר נכון. ממליצה לכם לקרוא את המאמר הזה עם טיפים להתנהלות בעבודה. יש פה כמה דברים טובים שיכולים ממש לעזור. נראה מה הבוס יגיד חודש הבא…

החלטה מושכלת ביחס למתן תרופה להפרעת קשב וריכוז

שמי אסנת אבנר מפתח תקווה , אני מורה מתחום ההוראה המתקנת ובעיקר עובדת עם ילדים ביסודי ובחטיבה. ואני רוצה לספר לכם על הורים שמגיעים אלי עם ילדיהם לאחר אבחון של לקות למידה או אבחון של הפרעת קשב וריכוז.

כשמודבר בהפרעת קשב וריכוז, ישנה חשיבות מאוד גבוהה לסך הידע של ההורים בנושא, מפני שברגע שמורים בבית ספר "שמעו" כי לילד/ה יש אבחון עם בעיית קשב וכבר מתחיל הלחץ הפסיכולוגי של לתת לילד תרופה. הורים לא עומדים בלחץ הזה ורבים מהם חושבים שאכן אם בית הספר מתעקש, הרי שכדאי להתחיל עם תרופות. גם לי כמו כמורים אחרים מאוד קל כשילד מטופל בתרופה אך מפריע לי מבחינה מצפונית שהורים לא מודעים לכך שיש עוד מה לעשות וחשוב להשלים חוסרים בטיפולים משלימים.

בכל מקרה בחרתי בבלוג הזה כדי "לעורר" את ההורים ולהאיר את עיניהם על כך שחובה עליהם לקרוא ולהעשיר את המידע שיש להם בתחום של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. יש אתרי אינטרנט רבים עם מידע. קראו את המאמר על הפרעת קשב וריכוז בילדים. אפשר לשאול אותי כאן שאלות בבלוג

טיפים לארגון המוח

כתבה מדליקה ומועילה בנושא אירגון וסדר. כמה חשוב לבעלי הפרעות קשב וריכוז!
גלשו לכתבה: http://attengo.co.il/לארגן-את-המוח-לארגן-את-החיים

ריטלין עלול לגרום נזק – ע"פ משרד הבריאות

פרופ' אשר אורנוי – מנהל מח' להתפתחות הילד במשרד הבריאות ציין בפני וועדת החינוך בכנסת, כי "ריטלין אינו מומלץ לתלמידים והוא עשוי לגרום לנזק".

פרופ' אורנוי נקב במספר תלמידים גדול במיוחד הלוקים בהפרעות קשב וריכוז: 100 אלף ילדים מאובחנים! מתוכם כשליש מקבל ריטלין באופן קבוע.

אורנוי הדגיש כי הנזק עשוי להיות רב מהתועלת.

בדיון טענה יו"ר ההורים הארצית גב' אתי בנימין כי למורים אין כלים להתמודד עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז. ילדים רבים עם בעיות אחרות כגון בעיות ראייה, שמיעה ועוד אשר מגלים קושי בריכוז במהלך השיעורים , נשלחים לוועדת השמה ומאובחנים בטעות כבעלי בעיית קשב וריכוז.

פוסט זה מצטט הודעת עתונות "פוסט" שפורסם ב 8-12-2010

מוחם של בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוק לגירויים, זו לא מחלה כי אם תסמונת

מוחם של בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוק לגירויים, זו לא מחלה כי אם תסמונתמוחם של בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוק לגירויים ורצוי שיהיו הרבה גירוים בו זמנית. הפרעת קשב וריכוז אינה מחלה כי אם תסמונת, כלומר תופעה אשר גדלה והולכת עם השנים.

הסטטיסטיקה מצביעה על גידול שנתי משמעותי בכמות הילדים הלוקים בהפרעת קשב וריכוז. בעוד שלפני 4-5 שנים דובר על כ-5% מאוכלוסיית הילדים, הרי שכעת מדובר על 12% ואפילו יותר מקרב הילדים. אם תשאלו מורים בכיתה הם יאמרו שכמעט כל ילד שלישי סובל מתסמיני ADD  או ADHD  במידה זו או אחרת.

הייתכן שמדובר במחלה? האם ניתן לומר שאותם הילדים אשר אובחנו על ידי איש מקצוע מוסמך וקיבלו מרשם תרופתי סובלים מחולי? או האם מדובר בתסמונת/ תופעה שמשתלטת על יותר ויותר ילדים החל מרגע היוולדם ומתאפיינת בהתנהגות/ יכולות שונות?  או, האם בכלל מדובר על שינויים אבולוציוניים במוח האדם, אשר מתאימים את עצמם לרוח התקופה, דהיינו: להתקדמות הטכנולוגית כגון, מחשבים וטלוויזיה, למהירות המסרים החזותיים ומספר הגירויים המתרחשים בו זמני? לקרוא את ההמשך »

על אימון מוחי לפיתרון בעיות חברתיות הקשורות ב- ADHD

אימון מוחי מסייע לבעיות חברתיות של ילדים המאובחנים עם ADHD

בהמשך לפוסט הקודם, בו נתנו כמה עצות להתמודדות עם קשיים חברתיים של ילדנו, הפעם נספר כיצד אימון מוחי מסייע לבעיות חברתיות.

בהמשך נביא תיאור מקרה כפי שאימא לילד בן 10 תיארה.

לפני כן, נזכיר כי הסיבה לקשיים חברתיים נעוצה בקשת סימפטומים המאפיינים הפרעות קשב וריכוז, לדוגמה:

קושי בוויסות עצמי, אי-שליטה בדחפים ואימפולסיביות.

ילדים בעלי קשיים כאלה הרבה פעמים (לא בכל המקרים) אינם אהודים על ידי חבריהם ואפילו נדחים על ידם.

זה לא שהקודים ההתנהגותיים אינם מובנים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אלא שהשליטה ויכולת האיפוק אינם יכולות התנהגותיות נשלטות אצלם וכך יוצא שילדים אלו מרביצים, מתפרצים, נוגעים בחבריהם בצורה לא נעימה והתוצאה: דחייה מצד החברים.

לקרוא את ההמשך »