ארכיון פוסטים עם התג "טיפול בהפרעות קשב וריכוז"

מוחם של בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוק לגירויים, זו לא מחלה כי אם תסמונת

מוחם של בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוק לגירויים, זו לא מחלה כי אם תסמונתמוחם של בעלי הפרעת קשב וריכוז זקוק לגירויים ורצוי שיהיו הרבה גירוים בו זמנית. הפרעת קשב וריכוז אינה מחלה כי אם תסמונת, כלומר תופעה אשר גדלה והולכת עם השנים.

הסטטיסטיקה מצביעה על גידול שנתי משמעותי בכמות הילדים הלוקים בהפרעת קשב וריכוז. בעוד שלפני 4-5 שנים דובר על כ-5% מאוכלוסיית הילדים, הרי שכעת מדובר על 12% ואפילו יותר מקרב הילדים. אם תשאלו מורים בכיתה הם יאמרו שכמעט כל ילד שלישי סובל מתסמיני ADD  או ADHD  במידה זו או אחרת.

הייתכן שמדובר במחלה? האם ניתן לומר שאותם הילדים אשר אובחנו על ידי איש מקצוע מוסמך וקיבלו מרשם תרופתי סובלים מחולי? או האם מדובר בתסמונת/ תופעה שמשתלטת על יותר ויותר ילדים החל מרגע היוולדם ומתאפיינת בהתנהגות/ יכולות שונות?  או, האם בכלל מדובר על שינויים אבולוציוניים במוח האדם, אשר מתאימים את עצמם לרוח התקופה, דהיינו: להתקדמות הטכנולוגית כגון, מחשבים וטלוויזיה, למהירות המסרים החזותיים ומספר הגירויים המתרחשים בו זמני? לקרוא את ההמשך »

על אימון מוחי לפיתרון בעיות חברתיות הקשורות ב- ADHD

אימון מוחי מסייע לבעיות חברתיות של ילדים המאובחנים עם ADHD

בהמשך לפוסט הקודם, בו נתנו כמה עצות להתמודדות עם קשיים חברתיים של ילדנו, הפעם נספר כיצד אימון מוחי מסייע לבעיות חברתיות.

בהמשך נביא תיאור מקרה כפי שאימא לילד בן 10 תיארה.

לפני כן, נזכיר כי הסיבה לקשיים חברתיים נעוצה בקשת סימפטומים המאפיינים הפרעות קשב וריכוז, לדוגמה:

קושי בוויסות עצמי, אי-שליטה בדחפים ואימפולסיביות.

ילדים בעלי קשיים כאלה הרבה פעמים (לא בכל המקרים) אינם אהודים על ידי חבריהם ואפילו נדחים על ידם.

זה לא שהקודים ההתנהגותיים אינם מובנים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אלא שהשליטה ויכולת האיפוק אינם יכולות התנהגותיות נשלטות אצלם וכך יוצא שילדים אלו מרביצים, מתפרצים, נוגעים בחבריהם בצורה לא נעימה והתוצאה: דחייה מצד החברים.

לקרוא את ההמשך »