ארכיון פוסטים עם התג "הפרעות קשב וריכוז"

איך להימנע מנזיפה מהבוס? המלצות וטיפים

רציתי לשתף אתכם במשהו שמאוד מפריע לי לאחרונה. בעצם, זה תמיד הפריע לי. אבל בשבוע שעבר קיבלתי סוג של נזיפה מהבוס שלי ומאז זה לא יוצא לי מהראש..

אז אני והפרעות קשב זה סיפור שהולך אחורה הרבה זמן.. כשהייתי בבית ספר היה לי מאוד קשה לשבת בכיתה ולהקשיב. אבל ללמוד בבית לבד, יכולתי בלי בעיה. אז בלימודים הצלחתי בזכות הלמידה העצמית וכך גם באוניברסיטה. לשבת בהרצאות היה בלתי אפשרי אבל בבית, כשהכל שקט ואין הפרעות, הצלחתי ללמוד.

ואז התחלתי לעבוד.. בעבודה שהיא מול מחשב… וגיליתי שאני לא מצליחה להתמקד ולסיים את המשימות שלי. וכאן אי אפשר לקחת את העבודה הביתה… ואז הגיעה הנזיפה מהבוס שאני לא מצליחה לעמוד ביעדים ולהשלים את המשימות שלי. אני לא צריכה לתאר לכם איזו הרגשה נוראית זו.

אז התחלתי לחפש טיפים מה לעשות כדי להתגבר על העניין הזה ולעבוד יותר נכון. ממליצה לכם לקרוא את המאמר הזה עם טיפים להתנהלות בעבודה. יש פה כמה דברים טובים שיכולים ממש לעזור. נראה מה הבוס יגיד חודש הבא…

החלטה מושכלת ביחס למתן תרופה להפרעת קשב וריכוז

שמי אסנת אבנר מפתח תקווה , אני מורה מתחום ההוראה המתקנת ובעיקר עובדת עם ילדים ביסודי ובחטיבה. ואני רוצה לספר לכם על הורים שמגיעים אלי עם ילדיהם לאחר אבחון של לקות למידה או אבחון של הפרעת קשב וריכוז.

כשמודבר בהפרעת קשב וריכוז, ישנה חשיבות מאוד גבוהה לסך הידע של ההורים בנושא, מפני שברגע שמורים בבית ספר "שמעו" כי לילד/ה יש אבחון עם בעיית קשב וכבר מתחיל הלחץ הפסיכולוגי של לתת לילד תרופה. הורים לא עומדים בלחץ הזה ורבים מהם חושבים שאכן אם בית הספר מתעקש, הרי שכדאי להתחיל עם תרופות. גם לי כמו כמורים אחרים מאוד קל כשילד מטופל בתרופה אך מפריע לי מבחינה מצפונית שהורים לא מודעים לכך שיש עוד מה לעשות וחשוב להשלים חוסרים בטיפולים משלימים.

בכל מקרה בחרתי בבלוג הזה כדי "לעורר" את ההורים ולהאיר את עיניהם על כך שחובה עליהם לקרוא ולהעשיר את המידע שיש להם בתחום של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז. יש אתרי אינטרנט רבים עם מידע. קראו את המאמר על הפרעת קשב וריכוז בילדים. אפשר לשאול אותי כאן שאלות בבלוג

לזהות את הפרעת הקשב

לזהות את הפרעת הקשבלפני מספר ימים התקשרה אלי אישה הזדהתה בשם מירי ואמרה שכנראה בן זוגה סובל מהפרעת קשב וריכוז והוא אינו מודע לה. היא ביקשה לדעת אם היא צודקת בקביעה שאכן יש לו הפרעת קשב וריכוז. ביקשתי ממנה קצת יותר פרטים: ובכן: היא ובן זוגה בני 31 ו-29 חיים כבר כשנתיים יחד. הם עובדים בעבודה כשכירים. היא כבר 5 שנים באותו מקום עבודה והוא החליף כבר 5 פעמים מקום עבודה. את הזמן המשותף בבית הם מעבירים מול הטלוויזיה, באינטרנט, או בוויכוחים. "על מה הוויכוחים"? שאלתי, והיא ענתה: "על שטויות (!), זה לא שאין אהבה, אלא שאנחנו מוצאים את עצמנו רבים על דברים קטנים שנובעים באי יכולתו של בן זוגי להתארגן בזמן, לדוגמא לצאת בזמן לעבודה או לאירוע, להחליט החלטות, לסדר את חפציו. לקחת החלטה זה משהוא שלוקח לו כל כך הרבה זמן שזה ממש מוציא אותי מדעתי". "ויש עוד משהוא?" שאלתי. "כן, הוא מתקשה לעקוב אחר שיחה לאורך זמן, משתעמם בקלות ויש לו מן התנתקויות שאני לא יכולה להסביר. זה לא קורה הרבה, אבל בכל זאת נראה לי שמשהוא לא בסדר". "ולמה אני מתקשרת? לגמרי במקרה בין חיפושים שונים באינטרנט הגעתי לאתר שלכם וקראתי את ההסבר שלכם סטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז. פתאום נפל לי האסימון! הבנתי שיש לבן זוגי הפרעת קשב וריכוז. לא צריך להיות חכם מידי כדי להבין שכל הסימפטומים שציינתם קיימים אצלו". לקרוא את ההמשך »

על אימון מוחי לפיתרון בעיות חברתיות הקשורות ב- ADHD

אימון מוחי מסייע לבעיות חברתיות של ילדים המאובחנים עם ADHD

בהמשך לפוסט הקודם, בו נתנו כמה עצות להתמודדות עם קשיים חברתיים של ילדנו, הפעם נספר כיצד אימון מוחי מסייע לבעיות חברתיות.

בהמשך נביא תיאור מקרה כפי שאימא לילד בן 10 תיארה.

לפני כן, נזכיר כי הסיבה לקשיים חברתיים נעוצה בקשת סימפטומים המאפיינים הפרעות קשב וריכוז, לדוגמה:

קושי בוויסות עצמי, אי-שליטה בדחפים ואימפולסיביות.

ילדים בעלי קשיים כאלה הרבה פעמים (לא בכל המקרים) אינם אהודים על ידי חבריהם ואפילו נדחים על ידם.

זה לא שהקודים ההתנהגותיים אינם מובנים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז, אלא שהשליטה ויכולת האיפוק אינם יכולות התנהגותיות נשלטות אצלם וכך יוצא שילדים אלו מרביצים, מתפרצים, נוגעים בחבריהם בצורה לא נעימה והתוצאה: דחייה מצד החברים.

לקרוא את ההמשך »

הפרעת קשב וריכוז ובעיות חברתיות

הפרעת קשב וריכוז ובעיות חברתיותהפרעת קשב וריכוז הינה תסמונת התנהגותית שבאה לידי ביטוי בעיקר בלימודים עקב הקושי להתמיד בריכוז רצוף ולאורך זמן במטלה משעממת.

הפרעת קשב וריכוז תתבטא לעיתים גם בהתנהגות אימפולסיבית וחסרת שקט והאנשים בסביבה (משפחה, חברים) אינם אוהבים.

בעלי קשיי קשב וריכוז יכולים להיות שקטים ורגועים, אלה שייכים לקבוצת ה- ADD או יכולים להיות היפראקטיבים, כלומר לא שקטים ובעלי תנועתיות יתר, אלה שייכים לקבוצת ADHD.

ה-H מסמל את הימצאות ההיפראקטיביות!

אצל ילדים היפראקטיביים ADHD קיימת לעיתים, בנוסף על בעיית הלימודים, גם בעייה חברתית.

ילדים אלה עשויים להתפרץ, לדחוף, להרביץ לחבריהם בלי כל סיבה.

כמובן, שאז החברים מתחילים לדחות את הילד/ה, לא לשתף במשחקים ומעדיפים לנתק כל מגע עימו.

אצל ילדים אין מחילה וסליחה והתנהגות "מרגיזה" אינה מתקבלת בחברה.

לקרוא את ההמשך »